Szukaj

Testy i opinie

Ostatnio dodane oceny samochodów

Zobacz oceny dla samochodu
4,9
~Job Prot
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Jest nieźle. Na drogach wojewódzkich pali 5 do 5.5 l /100km .Hybryda działa nawet do 120 km/h - potem spalanie rośnie. Napęd na 4 koła działa bardzo aktywnie i powoduje , że nie ma w ogóle uślizgów np. przy ruszaniu itp. opisywanych w komentarzach "niespodziankach". Ze skrzynią biegów mam problem bo poprzednio jeździłem Merced. Vito 115 z automatem i mam osobistą opinię , że aby kierowca w ogóle nie wiedział kiedy biegi się zmieniają to...
4,9
~Job Prot
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Jest nieźle. Na drogach wojewódzkich pali 5 do 5.5 l /100km .Hybryda działa nawet do 120 km/h - potem spalanie rośnie. Napęd na 4 koła działa bardzo aktywnie i powoduje , że nie ma w ogóle uślizgów np. przy ruszaniu itp. opisywanych w komentarzach "niespodziankach". Ze skrzynią biegów mam problem bo poprzednio jeździłem Merced. Vito 115 z automatem i mam osobistą opinię , że aby kierowca w ogóle nie wiedział kiedy biegi się zmieniają to...
4,5
~Tomasz
Citroen C-Elysee II
Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Samochód prosty, wygodny, wygląda ok. Brak turbin, dwumas, wymyślnych układów i systemów elektronicznych sprawia, że o ile coś się zepsuje to naprawisz je u każdego kowala za kilka złotych. Specjalnie dla żony wziąłem samochód dobrze wyglądający, a z uwagi na swój spokój szukałem czegoś czego po gwarancji nie będzie trzeba w kółko naprawiać i wydawać fortuny. Wybraliśmy wersję exclusive i ta jest dość mało VIP, ale wystarcza. Kierownica i...

Ostatnio dodane raporty zużycia paliwa

Zobacz raporty dla samochodu
10,3
Audi Q7 II
SUV Facelifting 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Auto z salonu odebrane w lipcu 2023 do tej pory przejechane 33k km Średnie spalanie z 33k km to 9,7l/100km Nie wiem jak inni są w stanie zejść niżej chyba że nie lubią jeździć tym autem i się wloką. W trasie jak robię po 500/600km średnie spalanie ok 10l Auto przeważnie 5osob i bagaże, prędkość zawsze 140++ W mieście 10/12l Żądło jeżdżę krotkie odcinki podmiejskie z prędkościami do 100km - jak się zdarzy to spalanie potrafi zaskoczyć in plus. Ale umówmy się jak na dużego SUVa z mocnym i dynamicznym silnikiem to średnie spalanie ok 10l nie jest nadal złe Żona w BMW 118i ma średnie 8,3l/100 a trudno porównywać te dwa auta. Z samochodu jesteśmy zadowoleni, w przyszłym roku biorę nowy na wynajem i zastanawiam się tylko nad 55TFSIe , ale wszystko zależy jak tam będzie ze spalaniem w trasach bo tego się trochę boję przy mojej nodze :) Ogólnie polecam - u nas przy 5osobowej rodzinie nie ma lepszego wyboru (bo ani X7 ani GLS nie mają tylnej kanapy z 3 osobnymi fotelami)
8,0
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Po roku jeżdżenia - na trasie jadąc zgodnie z przepisami, bez tempomatu i starając się spalić jak najmniej udało mi się zejść do 5,8l na trasie 400km. Jadąc na wakacje, spokojnie i płynnie załadowanym autem na trasie blisko 1000km średnia wyszła 6,4l. Przy agresywnej jeździe na trasie, maksymalnie auto spaliło mi 9,5l. Generalnie auto dużo bierze paliwa przy przyspieszaniu, ale jest bardzo oszczędne przy jeździe ze stałą prędkością. Auto jest ciężkie i przez to jazda w mieście jest mniej oszczędna - przy dużych korkach spalanie dochodzi do 12-13l. Przy mniejszych korkach można zejść na 9-10l.
4,5
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 180KM 132kW
Jak na tak ciężki samochód z napędem na cztery koła spalanie zaskakująco niskie,mam wersję Vignale,koła 19 cali. Jadąc między miastami drogą jednopasmową z prędkością ok 80 do 90 km/h zużycie poniżej 4 litrów. Najwyższe spalanie jakie udało mi się uzyskać to ok 8.5 litrów w trybie sportowym na dwupasmówce ale to i tak rewelka,każdy inny samochód przy takiej jeździe wypije kilkanaście.
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ostatnio dodane usterki

Zobacz usterki dla samochodu
Problem przy zmianie biegów 2/3
  • Hyundai Kona II Crossover 1.6 T-GDI 198KM 146kW od 2023
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Przy gwałtowny wciśnięciu pedału gazu, jadąc z prędkością gdzie mamy pierwszy lub drugi bieg, auto nie zmienia biegu na 3. Następuje to z dużym opóźnieniem 2-3 sekundowym, w którym skrzynia pozostaje na neutralnym i samochód zwalnia, mimo obrotów powyżej 4-5tys. Serwis najpierw nie widział problemu, później wyszlo, że auto demonstracyjne również...
Kilka typowych usterek tego auta
  • Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • 196 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Autko ogólnie bardzo fajne, wersja poliftowa - 2010 rok, przebieg ok 196000. Typowe usterki przy kilku latach użytkowania to spory problem z zawieszeniem, co pół roku wymiana wahaczy, tulei, łączników stabilizatorów itd. Dodatkowo typowa usterka tego modelu - rdzewiejące na potęgę sanki z przodu i z tyłu. Po wymianie tych przednich, po kilku...
zerwany pasek rozrządu
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW 2019-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
producent przewiduje wymianę paska rozrządu przy 240 tysiącach kilometrów . NIe znam nikogo kto by do takiego przebieegu dał radę . Znam natomiast kilku co przed 100.000 mieli zerwany rozrząd . Ford wymieniał silniki ,bo naprawa nie ma sensu , silnik po regeneracji nie hula więcej jak 20 do 30.000 km . Znam również przypadek ,ze pasek pękł...

Najnowsze testy euroncap

Opinie LPG

4,5
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 41 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Przede wszystkim to w wyszukiwarce brak mojego silnika 1,5 DPI benzyna a tego silnika dotyczy sprawa. Instalacje świeżo założona czerwiec 2024 w siedzibie Landi Renzo Warszawa. Od początku gdy wracałem po montażu w Warszawie do Łodzi na autostradzie odczuwalne delikatne dławienie się silnika. Przy przeglądzie po 1 tys. kilometrów zgłosiłem problem jednak nie usunięto...
5,0
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 99 tys. km
użytkowana przez: 64 tys. km
To moja kolejna instalacja zamontowana w tym serwisie. Nie miałem z nią najmniejszych problemów. Na przeglądy instalacji gazowej jeżdżę zgodnie z harmonogramem i nie zdarzyła mi się jeszcze nigdy sytuacja, by instalacja działała w sposób nieprawidłowy. Samochód utrzymuje moc i osiągi, jedynie spalanie, nawet przy bardzo ekonomicznej jeździe, wydaje się ciut za wysokie. Na...
5,0
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 99 tys. km
użytkowana przez: 164 tys. km
To moja kolejna instalacja zamontowana w tym serwisie. Nie miałem z nią najmniejszych problemów. Na przeglądy instalacji gazowej jeżdżę zgodnie z harmonogramem i nie zdarzyła mi się jeszcze nigdy sytuacja, by instalacja działała w sposób nieprawidłowy. Samochód utrzymuje moc i osiągi, jedynie spalanie, nawet przy bardzo ekonomicznej jeździe, wydaje się ciut za wysokie. Na...

Ostatnio dodane oceny motocykli

Testy i opinie

Dział „Testy i opinie” to bez wątpienia najbardziej popularny serwis AutoCentrum.pl i to on najlepiej oddaje podstawową ideę portalu. Jest to bowiem miejsce, w którym kierowcy o różnym stażu i doświadczeniu między sobą mogą podzielić się wiedzą o swoich samochodach. Zakładamy, że nie ma przecież głębszej wiedzy niż ta, wynikająca z doświadczenia setek tysięcy kierowców, na co dzień użytkujących samochody.

Autotesty, trwające krótki czas, nie wystarczą, by dogłębnie poznać samochód. Niejednokrotnie potrzebne są tygodnie, by „wyczuć” auto. Z jednym pójdzie nam szybciej, z innym – dłużej. To kwestia indywidualna. Niemniej ten czas potrzebny na rozszyfrowanie samochodu, odkrywanie jego wad i zalet to okres zdobywania cennej wiedzy. Można powiedzieć, że to prywatne, indywidualne testy samochodów osobowych i nie tylko.

Kierowcy dla kierowców

W naszym serwisie „Testy i opinie” kierowcy dzielą się informacjami na temat aut, które kupili (lub nie) i którymi jeżdżą. Poruszana tematyka jest bardzo szeroka. Może to być ogólna ocena samochodu wraz z przyznawaniem gwiazdek, może to być raport spalania na podstawie zapisów z rzeczywistych tankowań, albo historia usterek auta czy doświadczenie z instalacją LPG i punktem, który ją montował. Codziennie do naszej bazy danych dochodzą dziesiątki nowych opinii – zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Jedni polecają dany model, podkreślając jego zalety i dodając maksymalną ilość gwiazdek za niezawodność, ekonomiczność, komfort czy za ogólne wrażenia. Inni, jeśli przytrafiły im się problemy z samochodem, opisują występujące usterki i uzasadniają, dlaczego ostateczna ocena jest niższa.

Wszystkie te informacje zbierane są po to, by pomóc innym użytkownikom, szukającym odpowiedzi na różne pytania związane z eksploatacją samochodu. Jedni chcą poznać opinie o danym modelu przed zakupem auta, inni próbują rozwiązać problem, który wystąpił podczas codziennego użytkowania. Dziesiątki tysięcy czytelników dziennie odwiedza nasz serwis, aby zapoznać się ze zgromadzonymi w ten sposób danymi i zdobyć potrzebną wiedzę. A ta zebrana w dziale „Testy i opinie” jest ogromna: setki tysięcy opinii czy raportów mówią same za siebie. I – co istotne – nie są to oderwane od rzeczywistości i przeprowadzone w laboratoryjnych warunkach testy samochodowe, ale informacje „z życia wzięte”, pochodzące z „pierwszej ręki”, czyli od użytkowników. Tym bardziej więc są cenne. Wynikają przecież z codziennych obserwacji i użytkowania w różnych warunkach.

Tworzymy ranking awaryjności

Co ważne, zgromadzone dane dotyczące problemów z samochodem, najczęściej pojawiających się usterek, typowych awarii, a nawet wad produkcyjnych danego modelu pozwalają stworzyć ranking awaryjności samochodów.

Testy Euro NCAP

W dziale „Testy i opinie” znajdziesz też testy samochodów, przeprowadzone przez ENCAP (European New Car Assessment Programme), czyli organizację, która od lat sprawdza auta pod kątem bezpieczeństwa. Testy aut obejmują m.in. zderzenie boczne i czołowe oraz zderzenie ze słupem.

Czytaj więcej